Nyhet! Vi har lansert ny nettside. Del gjerne feedback enten på epost eller på Jodel.

Annonsere?

Anmeldelse 5. kullsshow: De glade 20-årene er i gang

Nok en gang ble årets Aulashow med eldst snittalder, mest selvbruning, størst billettkamp og minst t-skjorter satt opp på Aulascenen, endelig var 5. kullshow kommet tilbake etter et ufrivillig pauseår.

God stemning under årets 5. kullshow. Foto: Robin Rauecker, Foto NHHS.
16. oktober 2021
Sist oppdatert: 24. mars 2022

Før det hele brakte løs var køen allerede i full gang, med ekstra trykk på full. Det var åpenbart at mye pilsner hadde gått fra boks til munn lenge før dørene ble åpnet. Køen gikk overraskende fort, noe som var spesielt deilig med tanke på hvor mye regn det var gjennom kvelden.

I Aulaen var det duket for ståplasser, så det var klart at publikum i dag skulle få danse med.

Sirenene hylte og da var showet i gang. Scenen var stappfull av femtekullister da de begynte å ta sine noe ukoordinerte steg. Hele gjengen danset gjennom uten at ting så ut til å gå galt, intensivuka hadde gitt resultater! Det er klart det føltes som en retur til det normale å stå der i publikum med en snittpromille langt over det forsvarlige, og ikke minst med en hærskare av NHH sin eldre garde i hvite drakter og femtall på t-skjorten. Stemningen var upåklagelig fra første sekund.

Softball og Lacrosse var godt representert. Foto: Robin Rauecker, Foto NHHS.

I kjent stil fortsatte opptredenen med en enkeltnummer fra diverse grupper samt noen korte og noen lengre introvideoer. Det var åpenbart noen som hadde lagt inn noen timer til redigeringen av videoene, men resultatet var av høy kvalitet. Når det gjaldt videoene kunne man få med seg alt fra en "Wolf of Wall Street"-parodi med skremmende liten ironisk distanse til auksjonen av Kanonball-jentene slik den var beskrevet av Bergens Tidende tidligere i år. Auksjonsvideoen var et klart høydepunkt for min egen del og jeg lo godt. Et annet høydepunkt var en video der en slosskamp brøt ut i gamle kantina over sølt pils, denne sanket også god latter fra min side.

Når det gjaldt dansene var det generelt sett levert som forventet. Noen ustødige trinn og tidvis enkle koreografier, men dette ble gjort opp for med nesten bunnløs energi fra både sal og scene. Britney Spears-dansen slo godt an hos publikum og viste god energi hos jentene på scenen. Kanskje virket dansene noe tamme, da eXtravadance hadde sitt jubileum kun en uke tidligere, men alt i alt levde det opp til tidligere iterasjoner av showet.

Sensuell pardans under showet. Foto: Robin Rauecker, Foto NHHS.

I et trekk som overrasket ingen var andre akt definert av like videoer, like danser, høyere promille og lavere prosentandel av huden dekket til på scenen. Det var tydelig at flere hadde tatt turen til Brun og Blid, som forøvrig må ha hatt nesten en enda mer travel uke enn femtekullistene, relativt nylig, men når alt kommer til alt så så jo aktørene både brune og blide ut, så det virket som begge parter tjente på transaksjonen. Likevel skulle jeg gjerne sett  en enda større forskjell mellom de aktene. Jeg må ha hatt en noe sadistisk tankegang den kvelden da jeg sto der og nesten krysset fingrene for at noen var rukket å bli såpass fulle at de ville snuble på scenen.

Temaet for årets 5. kullsshow var "Roaring 20's". Foto: Robin Rauecker, Foto NHHS.

Alt i alt leverte 5. kullshow på alt som var lovet utover temaet. Gjennom kvelden sto jeg å funderte på nøyaktig hvordan “Roaring 20’s”-temaet kunne knyttes opp til showet, utover at det ble gjennomført i vår herres år 2021. Men når det er sagt er ikke temaet akkurat det viktigste når det kommer til et show som dette, nei sex-appeal og alkohol tar nok overhånd der. De ansvarlige for showet kan si seg godt fornøyd med å ha levert det som var forventet av dem, men de fant ikke opp hjulet på nytt heller.

Terningkast: 4

Relaterte innlegg

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram