BIs nye, hotte markedsføringskampanje har tatt Norge med storm. Eksklusiv tilgang til interne dokumenter lar oss avdekke interessante refleksjoner rundt kampanjen.

Halla! Eller bør vi heller si «yo»? 😉 Bedriftsøkonomisk Institutt her – populært kalt BI – og i 2018 har vi bestemt oss for at vi ønsker mer eksponering. Vi synes nemlig det er ganske «fucking lit» at vi får lov til å drive businesshøyskolen vår som en ordentlig business. Litt sånn som Trump University på en måte. LOL!

Ofte har vi så mye penger at vi ikke helt vet hva vi skal gjøre med dem. Derfor har vi drevet kontinuerlig avlytting av Magne Supphellen over flere år, slik at vi nå har fått fullstendig innblikk i markedsføringens mytiske sannheter. Den jævelen trodde han var smart da han nektet å filme forelesning, men det er vi som ler sist. Påvirkelig ungdom, vi kommer for å ta dere! ;-D

Husk at alt er økonomi
Først og fremst så har vi det rette budskapet. ALT ER ØKONOMI! Hører dere, alle identitetsløse og sosialt fordervede VGS-elever uten fremtidsplaner? Hvis dere allerede har en interesse eller noe dere er opptatt av – bare drit i det! Alt er økonomi! Vi er overbevist om at dere vil sette pris på dette endimensjonale og overforenklede virkelighetsbildet, slik at dere slipper å ta stilling til sånne dusteting som nyanser, selvstendighet og lidenskap. Velbekomme!          

Videre handler moderne markedsføring om å kunne relatere, og der stiller vi i BI utrolig sterkt. Er det i tillegg noe Suppa har lært oss, så er det at sex selger, og at kjendiser selger. Derfor var Skam-William perfekt for vår kampanje.
– Økonomi påvirker musikk, sport og mat, sier William, og demonstrerer at han ikke bare er glad i dans, fest, trening, pack, deilig ansiktsstruktur og fortryllende skjeggvekst, men også marginer, kalkyler, sigma og utsatt skatt.

Jentene hviner, gutta griner, og alle starter de på Bedriftsøkonomisk Institutt.

Virkemidler i verdensklasse
hfundos281216Hva betyr det egentlig at kontantstrøm aldri går av moten? Vel, vi håper jo at målgruppa vår ikke har peiling, hverken på hva kontantstrøm egentlig betyr eller at det er helt fullstendig meningsløst å trekke det fram som et nøkkelord. Alle liker kontanter, sant? Cash money? YMCMB? YOLO??? Hvis ikke så kommer de i hvert fall til å like utsagnet vårt om at teknologi kun er en trend. Slappa folkens, den industrielle revolusjon er straks over, dere kan heller fokusere på penger ut og penger inn. ROFL!

Sist men ikke minst så vet vi at dagens ungdom digger sosial mobilitet. Den amerikanske drømmen lever i Norge, og vi kan bevise det. Ser dere han her mørkhudede typen? Skummel, ikkesant? Neida, Yousef bruker kanskje ord som «brusjan», «respekt» og «Afrika» (huff), men han kan økonomi. Han er en chillern samfunnsborger. Og, ved å introdusere begreper som hvit økonomi og svart økonomi, er vi sikre på at de unge reagerer med typisk norsk frykt for potensielt rasistiske tanker. Dette gjør at de er ekstra mottakelige for det absurde budskapet vi forsøker å selge inn. #Winning!

Markedsføring ruler 
Det er gøy å drive markedsføring, synes vi. Det er gøy å fortelle folk det de vil høre. For eksempel at det
kanskje ikke er så dumt å prioritere russetida likevel. På den måten blir du dessverre nødt til å takke farvel til førstevalget ditt, men vit at vi tar deg imot med åpne armer. For åtti tusen kroner. Ja, det er gøy å drive markedsføring. Å vite hvordan du skal overtale folk. Det er som når du har vært på sjekkeskole og selvsikkert kan be dama i kassa på en kaffe.

– Har du lyst til å ta en kaffe en dag? sier du.

– Har du lyst til å gi oss pengene dine etter at vi har spilt på dine fundamentale usikkerheter, primale instinkter, kunnskapsmangler og trang til tilhørighet? sier vi.

– Ja, sier du.

NB! Batterier selges separat.