Nyhet! Vi har lansert ny nettside. Del gjerne feedback enten på epost eller på Jodel.

Annonsere?

Superduo blir hyllet


21. mai 2013
Sist oppdatert: 1. august 2013
Gode forelesere: Tradisjonen tro ble Bronsesvampen delt ut ved årets 17. mai-frokost. Kjetil Bjorvatn og Bertil Tungodden vant for fremragende innsats i mikroøkonomi.


Bronsesvampen er en gammel tradisjon ved NHH, og ble for første gang delt ut i 1972. Utvelgelsen foregår ved at studentene nominerer sin favoritt til fagutvalget i NHHS, som deretter kårer vinneren.

Svært glade
Selv synes de to det er veldig inspirerende å vinne prisen.

– Noe av det viktigste vi gjør er å forelese, og vi har brukt mye tid til å planlegge kurset og til å forberede hver forelesning. Å få en slik tilbakemelding er kjempegøy, og noe vi setter stor pris på, forklarer Tungodden.

– Følger opp studentene
Fagpolitisk ansvarlig i kjernestyret, Peder Engesæth, mener professorene har vært flinke både i og utenfor forelesningene.

– De er ekstremt flinke til å forelese, men har også gjort flere positive grep utenfor forelesningene for å følge opp studentene. Blant annet gjennom sms-varsling og orakeltjeneste.

Teamarbeid
I intervjuet er det en lett og spøkefull tone mellom de to professorene, og de er begge glade for å ha jobbet sammen om kurset.

– Det å gi et kurs sammen er en veldig god idé. For selv om vi begge ikke er tilstede hele tiden i auditorium maximum, så er det noe med at man har en sparringpartner for å generere nye idéer. Det er en fornuftig ting generelt, slår Bjorvatn fast.

– Helt enig, det handler delvis om personlig kjemi. Vi bruker mye tid til å tenke ut nye pedagogiske grep og vinklinger, samt å diskutere etter forelesningene hva som fungerte bra, og hva som ikke fungerte så bra, legger Tungodden til.

Samarbeider godt
Kan man si at dere er et radarpar?

– Det finnes flere radarpar her, men at vi er ett radarpar tror jeg er helt riktig, svarer Bjorvatn.

– Nå er du litt beskjeden, vi er definitivt et radarpar, avbryter Tungodden, som peker på at folk de har jobbet sammen med i Tanzania ikke har greid å skille mellom de to professorene.

Skal bli enda bedre
Etter prismottagelsen skal de imidlertid ikke hvile på laurbærene.

– Det er to hovedutfordringer relatert til undervisning. Den ene er aktivisering av studentene i timen, at de føler seg sett og at det ikke blir en monolog. Den andre er at det fort blir skippertak, her har studentene bedt om hjelp til å få en bedre studiemodell, og i år har vi blant annet brukt SMSer, sier Bjorvatn.

Tungodden er også enig at mye kan gjøres for å bli enda bedre.

– Vi må finne enda bedre case, bedre gruppeoppgaver, og ta nye grep i kurset. Kanskje kan vi bruke case mer aktivt. Her er studentevalueringene utrolig viktige, og vi setter stor pris på alle kommentarene vi får gjennom evalueringene.

Relaterte innlegg

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram